Novembre del 2010 - Jornades i Cursos
L'Institut està conjuntament patrocinat per la Johns Hopkins Medical Institutions i l’Hospital del Mar, amb la col·laboració amb la UAB i la UPF
La Universitat Johns Hopkins i l’Hospital del Mar (Parc de Salut MAR), amb la col·laboració de la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Autònoma de Barcelona estan duent a terme durant aquest mes de novembre la segona edició del Johns Hopkins Fall Institute in Health Policy and Medical Care. Aquesta iniciativa respon a l’acord de col·laboració entre la Universitat Johns Hopkins i el Parc de Salut MAR per al desenvolupament de programes de formació i espais de debat.
El Fall Institute proporciona una oportunitat única d’assistir a cursos intensius, seminaris i workshops impartits per prestigisos professionals nacionals i internacionals que tractaran diferents àrees temàtiques de l’assistència sanitària i la medicina clínica. L'Institut està conjuntament patrocinat per la Johns Hopkins Medical Institutions, institució reconeguda a tot el món per ser una autoritat internacional en medicina i a l’avantguarda en recerca biomèdica, i l’Hospital del Mar, un hospital universitari, innovador i dinàmic que aporta una de les produccions científiques més rellevants de l’estat espanyol. Amb la col·laboració de la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Autònoma de Barcelona, dues de les principals universitats a Espanya, l'Institut ofereix amb aquest nou projecte un espai de coneixement per als professionals de la salut interessats en aprofundir en les estratègies per a l’aplicació de plans d’acció i de gestió efectius en l’àmbit sanitari.
El Fall Institut d'aquest any està organitzat en quatre cursos:
Aquest curs fa una introducció a la ciència de la seguretat i ho relacionen amb problemes pel que fa a la seguretat del pacient. Els debats inclouen els sistemes per a millorar la seguretat dels pacients i les respostes institucionals als esdeveniments adversos, incloent els temes de millora de la qualitat, gestió de riscos i control d'infeccions. El curs posa èmfasi en la importància de la comunicació i treball en equip. Els participants aprenen els conceptes bàsics de la realització d'una investigació de l'incident, l'augment de la comprensió dels avantatges i les limitacions dels informes d'errors, aprenen a divulgar els errors i els esdeveniments adversos, es familiaritzen amb els models per a millorar la seguretat en els hospitals i altres organitzacions d'atenció de salut, així com mètodes per a millorar i avaluar la seguretat.
Aquest curs ofereix una introducció intensiva d'una setmana a la investigació clínica. Els objectius del curs són destacar els elements essencials del disseny de l'estudi observacional, la introducció de cohorts, casos i controls i estudis transversals, per a ensenyar com dissenyar i interpretar els assaigs clínics, i perquè els participants es familiaritzin amb el disseny de nous projectes. Per assolir aquests objectius, les classes s'organitzen en sessions sobre temes rellevants teòrics relacionats amb el disseny de l'estudi d'una manera interactiva, així com sessions que introdueixen temes pràctics com la integració de diverses disciplines per crear sinergies entre l'assoliment d'objectius de recerca. Es farà especial èmfasi en els mètodes d'investigació relacionats amb les malalties cardiovasculars i el càncer.
Els hospitals universitaris ha de proporcionar l'oportunitat per al professorat clínic per a desenvolupar les habilitats i coneixements que necessiten per a ser mestres efectius. Els professors clínics s'enfronten al repte únic de triple promoció: per a la salut del pacient, per al desenvolupament de l'alumne, i per al seu propi desenvolupament. Aquest taller defensa el desenvolupament del professor. El taller se centrarà en l'ensenyament d'habilitats interpersonals i abordarà també la professionalitat de l'Ensenyança i com l'ensenyament pot donar lloc a la creativitat dels estudiants. Les sessions inclouran la reflexió sobre l'experiència docent prèvia dels participants, la presentació i demostració dels models de competències, habilitats i la pràctica pels participants.
Totes les institucions sanitàries s'enfronten al repte de lideratge, especialment el lideratge dels educadors de la institució i els metges. Com els educadors i el lideratge clínic es mostren a través del desenvolupament del programa? Com poden influir en el canvi organitzacional? Com poden difondre el seu treball? Com poden les institucions mèdiques fomentar i recompensar el lideratge com l'educació i la clínica? Quin és el procés de selecció i promoció dels líders educatius i clínics dins d'una institució mèdica? Aquestes preguntes i qüestions s'abordaran en aquest taller de 3 dies.
Per a més informació podeu consultar el programa de sessions previst
Parc Salut Mar
Passeig Marítim 25-29 Barcelona 08003
Vegeu la situació a Google Maps
Tel: 93 248 30 00 · Fax: 93 248 32 54
Sol·licitud d'informació
© 2006 - 2024 Hospital del Mar · Avís Legal i Privacitat de dades | Política de Cookies | Accessibilitat