13 de desembre de 2006 - Jornades i Cursos
Organitzat per la Corporació Sanitària de Barcelona
Aquesta sessió de treball va adreçada a conèixer la situació actual centrada en l'àmbit de l'AP-AE, sense oblidar la interrelació amb l'atenció sociosanitària, de salut mental i salut pública.
Tindrà lloc el proper dia 13 de desembre a la Sala d'Actes del Pavelló Docent de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron.
Per a inscriure-us cliqueu aquí abans del dia 10 de desembre
Un dels reptes actuals dels sistemes sanitaris d'arreu, és la coordinació de serveis i la continuïtat assistencial del pacient. En una ciutat com Barcelona, degut en part a la diversitat de proveïdors i entitats que presten serveis a la població, ens trobem amb major o menor grau un dèficit permanent de coordinació de proveïdors i de seguiment del pacient un cop ha entrat en el sistema.
En primer lloc, creiem que per la seva rellevància hauríem de fer una posada en comú dels circuits assistencials existents en els diferents territoris partint del coneixement del que tenim, plantejant els problemes detectats i els objectius que ens orientin a millorar-los. La integració de nivells assistencials i els punts de connexió naturals entre ells en els múltiples processos d'atenció sanitària, sociosanitària i de salut pública amb l'usuari-pacient com nucli i causa de l'atenció donada, necessiten ser clarament identificats i gestionats. La desitjable continuïtat assistencial és una realitat parcial i/o total en molts dels processos que treballen conjuntament l'AP i l'AE. Tot és però millorable i un dels objectius d'aquesta jornada és fer un diagnòstic de situació de la continuïtat assistencial en els quatre territoris - zones d'influència hospitalària dels hospitals terciaris i de referència de la ciutat.
En segon lloc creiem què és mes fàcil que hi hagi una bona continuïtat assistencial amb el suport dels SI i TIC darrera. Els diferents proveïdors d'AP i AE ubicats en les 4 ZIH de Barcelona ciutat, disposen de SI i TIC potents que en alguns casos comencen a donar els seus fruits recolzant el procés d'atenció als pacients. Un cop feta l'anàlisi dels sistemes d'informació que tenim a l'abast, i de la seva interrelació, plantegem compartir experiències que ens ajudin a aprofitar i desenvolupar la utilització d'aquestes eines.
Per últim, volem posar en comú experiències entre les Unitats d'Atenció a l'Usuari dels diferents proveïdors de la xarxa assistencial que permetin conèixer el punt de partida, quines millores podem proposar-nos pel que fa a l'accessibilitat i la continuïtat assistencial, quin és el paper de les Unitats d'Atenció a l'Usuari, la seva capacitat resolutiva i veure els perfils professionals que composen aquests serveis i els que creiem que haurien de ser, per adaptar els serveis a les necessitats i expectatives, tant dels ciutadans com de la resta de professionals del sistema.
Parc Salut Mar
Passeig Marítim 25-29 Barcelona 08003
Vegeu la situació a Google Maps
Tel: 93 248 30 00 · Fax: 93 248 32 54
Sol·licitud d'informació
© 2006 - 2024 Hospital del Mar · Avís Legal i Privacitat de dades | Política de Cookies | Accessibilitat