Notícies

21 de desembre de 2022 - Informació general

El Centre Fòrum i el Centre Assistencial Emili Mira superen amb molt bona nota l’avaluació externa de la qualitat assistencial dels seus recursos sociosanitaris

El Centre Fòrum i el Centre Assistencial Emili Mira superen amb molt bona nota l’avaluació externa de la qualitat assistencial dels seus recursos sociosanitaris

Tots dos centres assoleixen valoracions molt positives, per sobre de la mitjana de Catalunya i de la Regió Sanitària de Barcelona.

Tant el Centre Fòrum com el Centre Assistencial Dr. Emili Mira (CAEM), han superat de forma positiva l'avaluació externa de la qualitat assistencial dels centres i recursos sociosanitaris del SISCAT. Tots dos obtenen valoracions superiors a la mitjana de Catalunya i de la Regió Sanitària de Barcelona.

Aquesta avaluació té com a objectiu conèixer l'estat de la situació actual dels centres i dels seus recursos per a definir mesures i accions de millora. Es porta a terme tenint en compte 105 indicadors ponderats, dividits en dos eixos, qualitat en l'organització i qualitat en l'assistència, i cinc dimensions, recursos, gestió i millora de la qualitat del centre, atenció integrada, seguretat i atenció als usuaris.

 

Avaluació del Centre Dr. Emili Mira

Els resultats obtinguts mostren un acompliment del 89% dels indicadors al recurs de Convalescència, del 94% al de Llarga Estada, i del 92% a l'Hospital de Dia. Unes xifres que es troben per sobre de la mitjana global de Catalunya i dels centres de la Regió Sanitària.

CAEM

En aquest sentit, destaca la dimensió d'atenció als usuaris, a la qual s'assoleix un 100% d'acompliment dels indicadors pels tres recursos, fet destacat a les conclusions de l'avaluació. Aquesta dimensió inclou aspectes com el nivell de control i prevenció d'infeccions, la valoració multidimensional de l'usuari, l'existència d'una sistemàtica per a l'abordatge de la situació d'emergència de l'usuari i atenció rebuda.

 

Avaluació del Centre Fòrum

El centre ha destacat a les valoracions en la gestió i millora de la qualitat del centre, amb unes xifres entre el 5 i 19% per sobre de la mitjana de Catalunya. També ha obtingut puntuacions molt positives en qualitat de l'assistència i en la seguretat del malalt, categoria que inclou el maneig de síndromes geriàtriques i seguretat dels usuaris. En aquests apartats, les seves valoracions se situen entre el 5 i el 24% per sobre de la mitjana catalana.

Centre_Fòrum

A la vegada, s'ha assolit un compliment dels indicadors del 91% en Llarga Estada i del 89% en Convalescència. I del 85% en Hospital de Dia. Els avaluadors destaquen que a l'apartat de Cures Pal·liatives i PADES hi ha marge de millora respecte a la prevenció i acompanyament del dol patològic.

Els resultats aconseguits reflecteixen la bona organització i recursos disponibles als dos centres, així com l'esforç continuat de molts professionals de primera línia assistencial per donar una atenció de qualitat als pacients. A la vegada, això els anima a treballar per mantenir aquest nivell de qualitat i analitzar els aspectes en els quals hi ha marge de millora.

Compromís social

  • Compromís social
  • Top 20
  • HPH Catalunya - Xarxa d'Hospitals i Centres Promotors de la Salut
Entitat col·laboradora

© 2006 - 2024 Hospital del Mar · Avís Legal i Privacitat de dades | Política de Cookies | Accessibilitat