11 d'octubre de 2024 - Informació general

Estrenem el nou Hospital de Dia InfantoJuvenil!

Les instal·lacions han estat reformades a fons per convertir-lo en un autèntic refugi emocional per als usuaris, on es puguin sentir com a casa, amb l'objectiu d'oferir una assistència terapèutica més propera i humana. La reforma ha estat possible gràcies al suport de la Fundació Nou Mil·lenni, a través de la Fundació Amics de l'Hospital del Mar. Hi han col·laborat la Fundación Simon, Pinturas Elías i Tarkett.

Els usuaris de l'Hospital de Dia InfantoJuvenil Litoral Mar ja han estrenat els nous espais d'aquest equipament, situat al carrer Davant del Portal Nou. Aquest servei, que ofereix atenció especialitzada a uns 2.500 pacients de 8 a 17 anys, s'ha transformat per fer-los sentir que entren a un refugi emocional, on es podran sentir com a casa, i on rebran una assistència terapèutica propera.

HDJI

Els treballs han consistit en la reforma dels espais centrals, amb dues sales polivalents, l'entrada i les aules on es porten a terme les activitats grupals. S'ha buscat convertir-los en una zona més acollidora. Les obres han estat possibles gràcies al suport de la Fundació Nou Mil·leni i la Fundació Amics de l'Hospital del Mar, i a la col·laboració de la Fundación Simón, Pinturas Elias i Tarkett, així com la participació de la Fundació Ànima i La Nau.

L'Hospital de Dia Infanto-Juvenil atén infants i adolescents que presenten o estan en risc de desenvolupar trastorns mentals o de comportament. Tracta alteracions psicopatològiques greus, alteracions de la conducta o condicions que, per la seva complexitat clínica, presenten desadaptacions importants. Ho fa amb un model assistencial multidisciplinari, gràcies a un equip de Psiquiatria, Psicologia, Infermeria, TCAI, Educació Social i Treball Social especialitzat en el camp de la salut mental.