21 de gener de 2025 - Informació general
L'Hospital del Mar impulsa el Programa GAC (Gestió Alternativa de Conflictes-Mediació interna), un espai per als professionals sota els principis de la mediació per gestionar voluntàriament les diferències o conflictes que puguin haver-hi entre professionals. Aquest projecte s'inscriu en les accions prioritàries derivades del Pla Estratègic 2021-2025.
L'Hospital del Mar impulsa un canvi a la cultura de la gestió de conflictes. Aquest 21 de gener, coincidint amb el dia europeu de la mediació, s'ha presentat a l'organització el programa GAC-Gestió Alternativa de Conflictes, amb el qual s'aposta per treballar per crear un entorn laboral saludable i de col·laboració en el qual els conflictes o discrepàncies entre professionals s'abordin d'una manera respectuosa, constructiva i amb confiança. Un model que respon a un dels eixos principals del Pla Estratègic 2021-2025 de la organització, el de l'atenció als professionals. El Director Gerent de l'Hospital del Mar, Jaume Raventós, ha destacat el fet que "per nosaltres és un dels programes i projectes més significatius dels que estem treballant a l'hospital". "La mediació és una filosofia de vida, una manera de voler actuar i resoldre, una manera de millorar la nostra comunicació i que puguem posar els nostres valors sobre la taula. I un dels nostres valors és l'empatia", ha afegit.
En aquest sentit, s'impulsa un model de mediació per a la resolució dels conflictes d'àmbit professional que ja disposa d'una vintena de mediadors i mediadores interns, professionals de diferents àmbits, formats en mediació i resolució de conflictes que han de garantir un procés de mediació neutral i imparcial, confidencial i de bona fe entre professionals que voluntàriament es predisposen a intentar solucionar les seves diferències. El seu objectiu és facilitar la comunicació entre les parts i ajudar-les a trobar solucions sostenibles en un espai segur, confidencial i respectuós.
En aquest sentit, tres dels mediadors, la infermera jubilada i membre de Mar Sèniors, Prisca Gilabert, el Dr. Lluís Molina, també membre de Mar Sèniors, i Marta Vallvé, treballadora social, han coincidit que s'ha construït un equip format en unes eines que els han de permetre oferir suport a les persones implicades en el procés.
Tot i que membres del Servei de Salut Laboral i de la Direcció de Recursos Humans coordinen el funcionament del programa, no intervenen en el procés de mediació, facilitant la interacció entre iguals. "Nosaltres només apoderem a les parts perquè resolguin les seves diferències o problemes de relació autònomament en un espai segur sota els principis i les eines de la mediació, intentant millorar la comunicació i les relacions personals i professionals i, per tant, treballant per una organització més saludable", explica Marcos Hernando, adjunt a la Direcció de Recursos Humans.
El Programa GAC vetlla per la prevenció, la contenció i la resolució eficient dels conflictes als diferents centres de l'Hospital del Mar. Les sol·licituds de mediació es poden fer a través del bàner del programa a la intranet o del correu electrònic GAC_mediaciointerna@hmar.cat. També als telèfons 932483135 (ext. 23135) o 932483543 (ext. 3543) o directament al Servei de Salut Laboral o al departament d'Atenció al Professional de la Direcció de Recursos Humans. El projecte ha comptat amb el suport de la Societat Catalana de Mediació en Salut.
Parc Salut Mar
Passeig Marítim 25-29 Barcelona 08003
Vegeu la situació a Google Maps
Tel: 93 248 30 00 · Fax: 93 248 32 54
Sol·licitud d'informació
© 2006 - 2025 Hospital del Mar · Avís Legal i Privacitat de dades | Política de Cookies | Accessibilitat