Notícies

21 de gener de 2025 - Informació general

Cap a una nova cultura en la gestió dels conflictes entre professionals mitjançant la mediació

Cap a una nova cultura en la gestió dels conflictes entre professionals mitjançant la mediació

L'Hospital del Mar impulsa el Programa GAC (Gestió Alternativa de Conflictes-Mediació interna), un espai per als professionals sota els principis de la mediació per gestionar voluntàriament les diferències o conflictes que puguin haver-hi entre professionals. Aquest projecte s'inscriu en les accions prioritàries derivades del Pla Estratègic 2021-2025.

L'Hospital del Mar impulsa un canvi a la cultura de la gestió de conflictes. Aquest 21 de gener, coincidint amb el dia europeu de la mediació, s'ha presentat a l'organització el programa GAC-Gestió Alternativa de Conflictes, amb el qual s'aposta per treballar per crear un entorn laboral saludable i de col·laboració en el qual els conflictes o discrepàncies entre professionals s'abordin d'una manera respectuosa, constructiva i amb confiança. Un model que respon a un dels eixos principals del Pla Estratègic 2021-2025 de la organització, el de l'atenció als professionals. El Director Gerent de l'Hospital del Mar, Jaume Raventós, ha destacat el fet que "per nosaltres és un dels programes i projectes més significatius dels que estem treballant a l'hospital". "La mediació és una filosofia de vida, una manera de voler actuar i resoldre, una manera de millorar la nostra comunicació i que puguem posar els nostres valors sobre la taula. I un dels nostres valors és l'empatia", ha afegit.

Programa_GAC

En aquest sentit, s'impulsa un model de mediació per a la resolució dels conflictes d'àmbit professional que ja disposa d'una vintena de mediadors i mediadores interns, professionals de diferents àmbits, formats en mediació i resolució de conflictes que han de garantir un procés de mediació neutral i imparcial, confidencial i de bona fe entre professionals que voluntàriament es predisposen a intentar solucionar les seves diferències. El seu objectiu és facilitar la comunicació entre les parts i ajudar-les a trobar solucions sostenibles en un espai segur, confidencial i respectuós.

Programa_GAC

En aquest sentit, tres dels mediadors, la infermera jubilada i membre de Mar Sèniors, Prisca Gilabert, el Dr. Lluís Molina, també membre de Mar Sèniors, i Marta Vallvé, treballadora social, han coincidit que s'ha construït un equip format en unes eines que els han de permetre oferir suport a les persones implicades en el procés.

Programa_GAC

Tot i que membres del Servei de Salut Laboral i de la Direcció de Recursos Humans coordinen el funcionament del programa, no intervenen en el procés de mediació, facilitant la interacció entre iguals. "Nosaltres només apoderem a les parts perquè resolguin les seves diferències o problemes de relació autònomament en un espai segur sota els principis i les eines de la mediació, intentant millorar la comunicació i les relacions personals i professionals i, per tant, treballant per una organització més saludable", explica Marcos Hernando, adjunt a la Direcció de Recursos Humans.

Programa_GAC

El Programa GAC vetlla per la prevenció, la contenció i la resolució eficient dels conflictes als diferents centres de l'Hospital del Mar. Les sol·licituds de mediació es poden fer a través del bàner del programa a la intranet o del correu electrònic GAC_mediaciointerna@hmar.cat. També als telèfons 932483135 (ext. 23135) o 932483543 (ext. 3543) o directament al Servei de Salut Laboral o al departament d'Atenció al Professional de la Direcció de Recursos Humans. El projecte ha comptat amb el suport de la Societat Catalana de Mediació en Salut.

Compromís social

  • Compromís social
  • Top 20
  • HPH Catalunya - Xarxa d'Hospitals i Centres Promotors de la Salut
Entitat col·laboradora

© 2006 - 2025 Hospital del Mar · Avís Legal i Privacitat de dades | Política de Cookies | Accessibilitat