Notícies

14 de juny de 2018 - Informació general

Jornada de Qualitat PSMAR: coordinació i corresponsabilitat entre professionals i pacients

Jornada de Qualitat PSMAR: coordinació i corresponsabilitat entre professionals i pacients

El Programa de Qualitat del PSMAR organitza aquesta jornada, que ha servit per fer visibles les iniciatives de millora de la qualitat que es porten a terme a la institució.

Aquest dijous 14 de juny, el Programa de Qualitat del PSMar ha celebrat la seva jornada anual per presentar la memòria d'activitats i els resultats principals, però també, i sobretot, per donar veu i visibilitat a algunes iniciatives de millora de la qualitat que s'han portat a terme. L'objectiu del Programa de Qualitat és implicar al màxim els professionals per impulsar els valors de qualitat i excel·lència i oferir als pacients, a les seves famílies i a la comunitat, una atenció centrada en el pacient, basada en la millora contínua i realitzada per equips interdisciplinaris que realitzen una atenció integral a les seves necessitats.

Jornada_Qualitat

Enguany la jornada ha posat l'èmfasi en la coordinació i coresponsabilitat entre professionals i pacients com a element imprescindible d'una atenció de qualitat. En aquest sentit, les ponències, adreçades a tots els professionals del PSMAR, han tractat els diferents abordatges que els professionals de diversos serveis han triat per assolir-ho. La jornada l’ha obert la gerent del PSMAR, la Dra. Olga Pané, que ha destacat la importància del treball col·laboratiu en institucions d’aquest tipus.

Jornada_Qualitat

Carola Orrego, sots directora de l'Institut Universitari Avedis Donabedian, ha tractat els reptes actuals en seguretat i apoderament dels pacients, oferint una visió de les tendències en l'àmbit europeu. Després, els assistents han pogut seguir la taula rodona Informació, coordinació i coresponsabilitat: els eixos de l'atenció centrada en el pacient, moderada per la Dra. Pilar Torre, cap del Servei de Documentació Clínica i Arxiu. En ella, tres professionals, han presentat tres iniciatives que aborden, respectivament, aquests temes en tres àmbits específics. Carmen Lasso de Vega, coordinadora de Metodologia, Qualitat i Recerca d'Infermeria, ha parlat de la informació al pacient quirúrgic. La Dra. Isabel Cirera, cap del Servei d'Urgències, de la coordinació per la millora de processos al servei, i Marisol Fernández i la Dra. Sílvia Collado, del Servei de Nefrologia, de la coresponsabilitat en el tractament i les decisions compartides en pacients amb malaltia renal crònica.

Jornada_Qualitat

Compromís social

  • Compromís social
  • Top 20
  • HPH Catalunya - Xarxa d'Hospitals i Centres Promotors de la Salut
Entitat col·laboradora

© 2006 - 2024 Hospital del Mar · Avís Legal i Privacitat de dades | Política de Cookies | Accessibilitat